اقتصادی

نشست اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی

نشست اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی
جلسه کمیته اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی مطرح شد:
تاکید بر اقتصاد فرهنگ به عنوان بهترین گزینه برای رهایی از اقتصاد نفتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی در نشست روز (دوشنبه ۲۲، خرداد ماه) در جلسه کمیته اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی که با حضور جمعی از مسئولان وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت:
معمولا این نشست‌ها تنها به مصاحبه‌های تخصصی محدود می‌شود و با جامعه هدف ارتباط برقرار نمی‌کنند، امیدوارم حاصل این نشست جدای از بحث قانونگذاری رسیدن به اهداف تعیین شده باشد.

نماینده مردم گرگان در ادامه تاکید کرد: نگاه متولیان به حوزه صنایع خلاق و اقتصاد فرهنگ باید تغییر کند، بین این نوع نگاه و باز شدن چتر حمایتی اقتصاد رابطه معناداری دارد، آیا متولیان‌ باور دارند‌ که‌ اقتصاد ‌فرهنگ‌، اقتصاد ‌هویت ‌بنیان ‌است، آیا به ‌این‌ نتیجه‌ رسیده‌اند‌ که ‌تکیه ‌براقتصاد‌ فرهنگ می‌تواند ‌بهترین‌ گزینه‌ برای ‌رهایی ‌از وابستگی ‌به ‌اقتصاد ‌نفت ‌باشد.
وی ادامه داد: آیا متولیان امر به این باور رسیده‌اند اقتصاد فرهنگ مزیت نسبی ایران محسوب می شود؟ ما مسئولیت داریم این نگاه‌ها را توسعه دهیم و اگر قرار است این نگاه‌ها تحقق یابد باید کارگروهی تشکیل شود تا هدایت‌گر این حرکتی باشد که آغاز شده است، بی تردید در هر آینده پژوهی موانعی وجود خواهد داشت.
منتظری ادامه داد: انتظار می‌رود در تدوین و نگارش پیش نویس این طرح اصل امانت‌داری رعایت شود و به همه پیشنهاداتی که دوستان ارائه دادند توجه کنیم اگر قرار شد در جایی از پیشنهادات بهره مند شویم باید صادقانه با آنها در میان بگذاریم که قرار نیست همه پیشنهادات در این طرح جای بگیرد، اگر این روش را در پیش بگیریم وقتی به قانون تبدیل شد، همه دستگاه‌ها در به ثمر رسیدن این نهال و شکل گیری این شجره احساس خرسندی می‌کنند.

منتظری با تاکید به شکل گیری جلسه ای توسط متولیان امر جهت جمع بندی طرح اقتصاد فرهنگ، تاکید کرد: باید نشستی با محوریت مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات قم و جمعی از نمایندگان حاضر از دستگاه‌های مختلف برای جمع بندی تعاریف برگزار شود و چهره‌های صاحب نام در حوزه اقتصاد به دور از خط کش‌های سیاسی و جناحی در جلسه حضور داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا