اقتصادیسیاسی

باید نگاهی جامع به تعیین قیمت لوازم التحریر داشته باشیم / ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت نگاهی جامع و فراگیر به تعیین قیمت لوازم التحریر، گفت: اگر قرار باشد قیمت‌ لوازم التحریر کاهش یابد دولت باید حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان داشته باشد تا انتظارات یک طرفه و یک سویه نباشد.

غلامرضا منتظری در واکنش به افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم التحریر در سال جاری، گفت: در شرایط کنونی که مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند نباید امکان رنجش بیشتر مردم را فراهم کرد به نظر می‌رسد باید نگاهی جامع و فراگیر به تعیین قیمت محصولات فرهنگی به ویژه لوازم‌التحریر داشته باشیم به گونه‌ای که تولیدکنندگان متضرر نشوند و از سویی با قدرت خرید مردم درتضاد نباشد و مشکلی را به مشکل آنها افزوده نکند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: باید در قیمت‌گذاری لوازم‌ التحریر به ملاحظات توجه شود و در شرایط فعلی، مصالح مردم را بر منفعت اقتصادی ترجیح دهیم.

وی بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان لوازم ‌التحریر تاکید کرد و گفت: حمایت دولت، رونق و تامین نیاز بازار و بهبود کیفیت لوازم ‌التحریر را در پی دارد در واقع نوشت‌افزار در آغاز سال تحصیلی مورد نیاز اغلب خانواده‌ها است و در کنار کنترل قیمت باید حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان صورت گیرد تا انگیزه خود را از دست ندهند و از سویی تولید ملی حمایت شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم ادامه داد: باید سطح توقع در ضریب سود لوازم التحریر کاهش یابد تا مردم برای خرید با مشکل مواجه نشوند؛ شهریور تا مهرماه فروش لوازم التحریر به اوج خود می‌رسد و اگر قرار باشد تولیدکنندگان قیمت‌ها راکاهش دهند دولت باید حمایت‌های لازم را داشته باشد و انتظارات نباید یک طرفه و یک سویه باشد.

منتظری یادآور شد: وزارت خانه‌های مرتبط باید ورودی جدی داشته باشند و به انحای مختلف از تولیدکنندگان حمایت کنند./

خبرگزاری خانه‌ملت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا