فرهنگی

نشست مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با دکتر غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

با همراهی جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، مهندس سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی و احمد_تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

مهندس ضرغامی در این نشست گفت:

در استان گلستان ظرفیت‌های شاخصی چون تنوع اقلیم بستر شکل‌گیری جاذبه‌های طبیعی گردشگری، قدمت تاریخی زمینه برخورداری از آثار تاریخی فاخر و همچنین تنوع فرهنگی اقوام زمینه گوناگونی در تولیدات صنایع دستی را برای جذب مسافر و گردشگر پدیدآورده است.

تنوع اقوام یکی از توانمندی‌های اصلی استان گلستان برای توسعه گردشگری است که باید برای حفظ این تنوع فرهنگی و توسعه آن توجه ویژه شود.

با توجه به ظرفیت‌های استان، حوزه‌های مختلف گردشگری امکان تقویت و توسعه را در استان گلستان دارد و برای تقویت زیرساخت های گردشگری این استان باید برنامه‌ریزی شود.

دکترمنتظری در این نشست اظهار داشت:
تدوین سند ملی گردشگری ضرورت این حوزه است و می‌توان با تدوین سندی جامع و چشم اندازی میان مدت و بلندمدت با رفع موانع، توسعه حوزه گردشگری را در همه ابعاد شاهد باشیم.

تامین اعتبار برای بازارچه های دائمی صنایع دستی در حال ساخت گرگان و آق قلا جهت رونق فروش تولیدات هنرمندان و همچنین تداوم روند مثبت در حوزه مرمت و احیا شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با همکاری بخش خصوصی از دیگر نیازمندی ها و اولویت های استان است که توجه به آن ضرورت دارد.

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از بزرگترین رویدادهای فاخر فرهنگی استان گلستان و کشور است و به عنوان برندی برای نگارستان ایران شناخته می‌شود که تاکنون ۱۴ دوره آن با استقبال علاقه‌مندان برگزار شده است.

توجه به تنوع فرهنگی اقوام، ایجاد تحول روحی و معنوی در جامعه، تقویت شادی و نشاط در جامعه از دستاوردها و پیامدهای جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان است.
۱۴۰۰/۹/۲۸

مرکز رسانه دکتر غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا