فرهنگی

دکتر منتظری: رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در سال 1401 در حد انتظار نیست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسات کمیسیون خود با دستگاه‌های حوزه فرهنگ و ادب کشور در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: رشد اعتبارات در حوزه فرهنگ در حد انتظار نیست. در تلاش هستیم گام‌های موثرتری برداشته شود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان چندین دستگاه و نهاد همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور پیدا کردند.

وی افزود: در ابتدا هر کدام از این دستگاه‌ها گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر بودجه ارائه دادند.

در ادامه اعتبارات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ مورد مقایسه تطبیقی قرار گرفت و پس از آن انتظارات، مشکلات و چالش‌ها به بحث و بررسی گذاشته شد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد:
در ادامه نیز نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی نظر خود را اعلام کرد و در پایان هم اعضای کمیسیون پرسش‌های خود را مطرح کردند. این روندی است که شامل تمام نهادها و دستگاه‌هایی که در این مدت بررسی بودجه در کمیسیون حاضر می‌شوند خواهد شد.


منتظری ادامه داد: در جلسه امروز عصر هم برنامه‌های حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس آنچه تا کنون بررسی شده خروجی نشست‌ها حکایت از آن دارد که رشد اعتبارات حوزه فرهنگ در حد انتظار نیست. اگرچه در برخی ردیف‌ها گام‌هایی برداشته شده و رشدهایی اتفاق افتاده است. نگاه کمیسیون این است که این رشدها تقویت شود؛ چرا که همانگونه که مطلع هستیم حوزه فرهنگ در تحولات اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی بسیار تاثیرگذار است. مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت حوزه فرهنگ تاکید دارند. بر همین اساس تقویت این حوزه باید پیگیری شود تا شاهد رشد بیشتری در این حوزه باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بیان کرد: اگرچه همه به مشکلات و وضعیت حوزه بودجه واقف هستیم انتظار تغییرات زیربنایی نداریم تا با امید به خدا دولت ساختار بودجه را تغییر دهد اما وضعیت کنونی هم خیلی رضایتبخش نیست. به هر شکل ما در تلاش هستیم تا جایی که امکان دارد گام‌های موثرتری برای حمایت از حوزه فرهنگ، ادب، هنر و فعالیت‌های دینی و قرآنی برداشته شود.
۱۴۰۰/۱۰/۶

مرکز رسانه دکتر غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا