مذهبی

سخنوران در بحث حجاب با روش رسول اکرم(ص) پیش بروند/ تبلیغات دینی همراه با محبت باشد

منتظری:
سخنوران در بحث حجاب با روش رسول اکرم(ص) پیش بروند/ تبلیغات دینی همراه با محبت باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مبلغین و سخنواران در ارتقا سطح دانش، بینش و معرف دینی و اعتقادی مسئولیت سنگینی دارند که باید با جذب حداکثری اقدام کنند.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ادبیات تند برخی سخنوران در حوزه حجاب و واکنش عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، گفت:
برای تغییر و تحول در حوزه های فرهنگی باید به چند نکته توجه داشت، در ابتدا باید توجه شود که در گام نخست لازم است بینش ها و نگرش ها تغییر کند تا به هدف و پاسخ اغنایی دست پیدا کرد، بنابراین باید معرفت افزایی صورت گیرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در مباحث دینی و اعتقادی با هر گروه سنی مطابق ادبیات خودشان صحبت کرد تا اثرگذار باشد، ادامه داد:
در قرآن داریم که خدا به پیامبر(ص) می فرماید ما قرآن را به زبان ساده آوردیم تا شاید اثرگذار باشد یا در احادیث داریم با مردم در حد درک، فهم و دانش شان حرف بزنید.

این نماینده مجلس اظهار داشت:
در مباحث دینی تلاش کنیم جاذبه حداکثری برای مخاطبان داشته باشیم امام علی (ع) در مسائل تاکید داشتند که مباحث دینی جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت باشد. همچنین حضرت آقا فرمودند باید نگاه همراه با مهر، محبت و دلسوزی باشد و در بیان و رفتار متولیان احساس مسئولیت نسبت به نسل جوان مشهود باشد یعنی جوان کاملا احساس کند اگر سخنی، نصیحتی و توصیه ای می شود از سر دلسوزی و احساس مسئولیت، برای به‌زیستی و سربلندی او است و لازمه آن این است که با روش رسول اکرم(ص) کار را پیش ببریم.

وی تاکید کرد:
رسول اکرم(ص) بسیاری از مخالفان را با جاذبه حداکثری خودشان به سمت مباحث دینی، اخلاقی و اعتقادی دعوت می کردند، جوانان سرمایه های ما هستند، باید در فکر حفظ این سرمایه ها باشیم، نباید فراموش کنیم که فرهنگ دو بخش عمومی و تخصصی دارد و در دو بخش باید اقدامات ایجابی داشته باشیم، از آنجایی که نسل جوان بیشترین وقت خود را در محیط های علمی و آموزشی سپری می کند در بخش تخصصی آموزش و پرورش و آموزش عالی اقدامات متناسبی داشته باشند.

منتظری افزود:
در حوزه عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما نقش آفرین هستند، رسانه ملی نقش تعیین کننده ای در معرفی الگوها، نمادها، نشانه ها و سبک زندگی دارد، این اثرگذاری در سکوت و ساختن فیلم و سریال و اثر نمایشی خوب و انتشار کتاب فاخر اتفاق می افتد.

وی اظهار داشت:
مبلغین و سخنواران در ارتقا سطح دانش، بینش و معرف دینی و اعتقادی مسئولیت سنگینی دارند که باید با جذب حداکثری اقدام کنند.

این نماینده مجلس به بخش قانون گذاری در حوزه حجاب اشاره کرد و گفت:
تحولات مختلف در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و نیاز به التزامات قانونی دارد برای مصونیت بخشی به جامعه و پیشگری از آسیب ها باید از ظرفیت های قانونی استفاده کرد. در حوزه راهنمایی رانندگی، کارهای آموزشی و فرهنگی انجام شد هم الزامات قانونی را در نظر گرفتیم چرا که فرهنگ به تدریج متحول می شود بنابراین باید از ظرفیت قانونی استفاده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش فرهنگی رعایت ادبیات، جاذبه و اثربخشی مهم است، اظهار داشت:
در کنار این موارد، باید دستوالعمل و آیین نامه های شفاف وجود داشته باشد که قابلیت پیش بینی داشته باشد و بدانند در صورت عدم رعایت چه تبعاتی دارد، بنابراین کار فرهنگی و قانون گذاری باید در موازات هم انجام شود تا به مرحله اصلاح و تحول جامعه می توانیم نزدیک تر شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا