اقتصادی

شعب بانکی متخلف باید معرفی شوند

شعب بانکی متخلف باید معرفی شوند/بانک‌ها برای پرداخت وام‌ها امروز و فردا می‌کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس مشخص نبودن زمان پرداخت وام را یکی از مشکلات موجود در مسیر پرداخت تسهیلات دانست و گفت: بانک‌ها برای پرداخت وام‌ها امروز و فردا می‌کنند، این مشکل موجب شده که مردم نتوانند برای اقدامات مالی خود برنامه‌ریزی کنند.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مسیر سخت دریافت تسهیلات خرد از سیستم بانکی، گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رضایت اجتماعی و حفظ سرمایه اجتماعی پاسخگویی به نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم است از آنجاکه درآمد بسیاری از افراد پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست، مردم به ناچار به سراغ دریافت وام و تسهیلات می‌روند تا با دریافت این وام بخشی از گره‌های زندگی خود را باز کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی در مراجعه مردم به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات برخی مدیران بانکی دهن کجی به مقررات می‌کنند و با صراحت به متقاضیان دریافت تسهیلات می‌گویند که هر فردی که درباره مصوبه شرایط پرداخت وام‌ها صحبت کرده حال نیز خودش باید اجرا کند.

وی افزود: از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی تقاضا دارم با این اقدامات برخورد جدی داشته باشند و به مردم نیز این برخوردها را اعلام کنند؛ حقوق شهروندی کجا رفته است؟ چطور یک کارمند بانک به خود اجازه می‌دهد که چنین حرفی بزند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مشخص نبودن زمان پرداخت وام را دیگر مشکل موجود در این مسیر دانست و اضافه کرد: بانک‌ها برای پرداخت وام‌ها امروز و فردا می‌کنند، این مشکل موجب شده که مردم نتوانند برای اقدامات مالی خود برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مشکل دیگری که این روزها به مشکلات قبلی اضافه شده این است که بانک‌ها ادعا می‌کنند اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات را ندارند، ادامه داد:
این وضعیت بسیار رنج‌آور است؛ با وزیر اقتصاد درباره این موضوع صحبت کردم که وی گفت این مشکل باید رفع شود و در کوتاه مدت برطرف خواهد شد اما با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این مشکل همچنان وجود دارد؛ درصورت تداوم این روند، شعب متخلف باید معرفی شوند./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا