سیاسی
موضوعات داغ

منتظری در واکنش به اهانت به تمام کتب آسمانی، مطرح کرد: سازمان ملل اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید را محکوم کند

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی سوزاندن قرآن و کتب آسمانی در سوئد و دانمارک و سایر کشورها را اقدامی تحریک آمیز دانست و گفت: انتظار می‌رود سازمان ملل و سایر سازمان‌ها و نهادهای جهانی که اعتقاد به حریت انسان‌ها دارند این اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید را محکوم کنند و تمام کشورها به حقوق و عقاید کل کشورهای دیگر با هر نژاد و قوم قبیله ای احترام بگذارند.

منتظری با تاکید به آزادی مذاهب در بیان اعتقادات و باورهایشان، اظهار کرد: باید کتب دینی و آسمانی مقدس شمرده شود، با سوزاندن و پاره کردن این کتب خشم و عصبانیت ادیان مختلف برانگیخته می‌شود و با اقدامات جاهلانه فقط وحدت جهان اسلام افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: باید نسبت به این بی احترامی به ساحت مقدس قرآن عکس العمل وجود داشته باشد، متاسفانه این رفتارها هر روز در کشورهای مختلف در حال اوج گرفتن است، با این رفتارها شاهد خشم خروشان مسلمانان در سراسر جهان هستیم که این حرکت را به نوعی محکوم کرده‌اند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم سوزاندن قرآن و کتب آسمانی در سوئد و دانمارک و سایر کشورها را اقدامی تحریک آمیز دانست و گفت: با این رفتارهای ناآگاهانه گروهی افراطی به بسیاری از مردم آسیب می‌زند و بین ادیان و فرهنگ‌های مختلف تفرقه ایجاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان ملل و سایر سازمان‌ها و نهادهای جهانی که اعتقاد به حریت انسان‌ها دارند این اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید را محکوم کنند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا