اقتصادیبهداشتسیاسی

دیدار رییس جمهوری با مجامع نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان

رئیس مجمع نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار رییس جمهوری با مجامع نمایندگان استان های شمالی گفت: در حوزه گلستان یکی از موارد مطرح شده راه‌آهن گرگان – مشهد بود که در سال آینده ردیف بودجه خواهد داشت.

غلامرضا منتظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:
در این دیدار مسائل و مشکلات مطرح شده در این استان‌ها بررسی و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شده است.

وی افزود: راه‌آهن گرگان – مشهد از مصوبات سفرهای پیشین در دولت‌های گذشته بوده و باز هم مورد تاکید قرار گرفت که در توافق با کشور چین و قراردادهای اقتصادی با این کشور به عنوان فایناس این طرح به طرف مقابل واگذار خواهد شد تا مسائل ریلی که بخشی از آن مربوط به راه آهن مورد نظر است، حل شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:
تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان هم بحث و تبادل نظر شد و رییس جمهوری هم دستور پیگیری‌های لازم را صادر کرد.

منتظری ادامه داد: مبحثی هم مربوط به مشکلات آب آشامیدنی گرگان مطرح شد و تقاضا کردیم برای سد میرداماد گرگان و شیرین‌سازی آب دریا در این استان اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: خلیج گرگان که وضعش روز به روز بدتر می‌شود، یک تهدید در حوزه آلودگی‌های زیست محیطی است و باید برای آن به عنوان سرمایه ملی چاره‌جویی کرد که از جمله راه حل‌های آن مساله لایروبی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این نشست سرمایه گذاری در حوزه پروش ماهیان خاویاری و پروش ماهی در قفس هم مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی محور بعدی مباحث مطرح شده را صنعت گردشگری و اکوتوریسم اعلام کرد که مورد توجه جدی قرار گرفته است.

منتظری گفت: توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و حل کمبودهای آن به ویژه جایگزینی بیمارستان های پنج آذر و کودکان آیت‌الله طالقانی در گرگان در این جلسه مطرح شد.

وی افزود: این موارد را قرار شد از طریق معاونت اجرایی و حوزه ریاست رییس جمهوری پیگیری شود و استانداران این مناطق آنها را در مقیاس استانی طرح کنند و بخشی هم در سفر استانی دولت توجه قرار گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری دولت سیزدهم نیز در جلسه عصر روز پنجشنبه با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به دغدغه‌های مردم سه استان شمالی کشور اشاره کرد و گفت حتماً برای رفع مشکلات استان‌های گلستان، مازندران و گیلان راهکارهایی کوتاه مدت و میان‌مدت دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران همچنین پیش از سخنان رییس جمهوری هر یک جداگانه با اشاره به ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان‌های یاد شده، دغدغه‌های خود را در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و ایجاد فرصت‌های مناسب برای حمایت از منابع طبیعی و کشاورزی از دیگر نکاتی بود که نمایندگان در این جلسه به آنها اشاره کردند.
۱۴۰۰/۹/۵

مرکز رسانه دکتر غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا