فرهنگی

دکتر منتظری: گلستان مشعل دار فرهنگ و هنر در کشور است.

آئین معارفه دکتر محمد رعیت بعنوان مدیر کل جدید ارشاد اسلامی گلستان با حضور معاون پارلمانی وزیر ارشاد، دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.


در این مراسم دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت:
فرهنگ فصل ممیز کشورهاست، صنعت و تکنولوژی مرز ممیز نیست و آنها را از هم جدا می سازد و هویت می‌بخشد، هرکشوری سهمی در فرهنگ دارد و مدارجی دارد و هر کشور دریک پله و مرتبه ایستاده است و برخی کشورها در این مزیت نسبی گوی سبقت را بر دیگران ربوده‌اند که ایران یکی از آن کشورها می‌باشد و گلستان نیز در کشور در هر حوزه‌ای مشعل دار است .
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: اگر پنجره فرهنگ را باز کنیم در آن جلوه‌های با شکوهی را بتماشا می‌نشینیم، جلوه اخلاق، ارزش‌ها، تاریخ، تمدن و جلوه سنتها و آیین ها و هنر ها را مشاهده خواهیم کرد که هر یک جایگاه خاص خویش را دارد.

منتظری بیان کرد: گلستان به عنوان یکی از این پازل مهم فرهنگی گوی سبقت را از دیگر استان‌های کشور ربوده است و گواه سخن من پیشینه این استان است.
وی افزود: گلستان در فصول مختلف فرهنگ، مشعل‌دار است، چه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و مذهبی، شعر و ادبیات داستانی و موسیقی، استان گلستان هنرمندان برجسته‌ و نام آور دارد نظیر آن استاد محمدرضا لطفی است.
منتظری متذکر شد: فراهم آوردن زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و قابلیتهای فرهنگی و ادبی هنری این سامان مورد تاکید است و برای این منظور نیازمند فضاهای مناسب هستیم، از دیرباز در ذهن من سوال است که چه شده گرگان در حوزه هنرهای نمایشی در سطح کشور نام و نشانی را کسب کرده بود یکی از آن راز وجود تالار فخرالدین اسعد گرگانی است ما وظیفه داریم زمینه رشد استعدادها را با گسترش فضای فرهنگی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نشستی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم تالار فرهنگی هنری در بلوار صیاد شیرازی از پروژه‌هایی که در آستانه سفر رئیس جمهور قول مساعد دادند تکمیل شود، امید است در این سفر غبار محرومیت از حوزه فرهنگ زدوده شود

این مقام مسئول بیان کرد: امروز مسئولیت این حوزه سترگ فرهنگ برعهده یک برادر عزیز، جوان، توانمند، انقلابی و مومن و متعهد است که از این سامان و سازمان برخواسته و نهاده شده است‌ و بداند که زمینه فراهم نمودن رشد و ادبی و فرهنگی این سامان نیازمند کادر سازی و فضاهای فرهنگی مناسب می‌باشد که آقای رعیت باید به آن اهتمام بورزد

منتظری بیان کرد: نخستین توصیه من به آقای رعیت توصیه پیامبر اکرم به ابوذر است که فرمود، پنجره فرصت به روی انسان باز می شود و نمی دانید چه زمانی بسته می شود و به گونه ای عمل کنید که اگر فردا بودید سربلند باشید و در پایان انگشت ندامت به دندان نگزید.
وی گفت: از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهم به تناسب انجمن‌ها، راهکارها را در اختیار جناب آقای رعیت قرار دهند و سهیم باشیم در تحول

دکتر منتظری در پایان خطاب به استاندار محترم گفت:
از اهمیت و نقش فرهنگ همواره سخن گفته ایم از نقش و جایگاه آن سخن زیاد گفتیم از تحول آفرینی اش، اما در مقام عمل هیچ دولتی توجه شایسته‌ای به حوزه فرهنگ به جهت اعتبارات نداشته است، سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از ۲درصد می‌باشد این زیبنده ما نیست همگی باید آستین همت را بیش از گذشته بالا بزنیم.
مدیر فرهنگی نباید برای نیازش دست گدایی دراز کند.
شأن و منزلت مدیر فرهنگی باید حفظ شود دغدغه اش باید حل مسئله فرهنگی باشد.
وقتی استاندار به چک لیستش نگاه میکند همه‌اش معیشت، اشتغال و مسکن است.
در چک لیست استاندار معیشت است ولی فرهنگ نیست.
از دکتر زنگانه استاندار گلستان تمنا دارم نوع نگاهش به حوزه فرهنگ ویژه باشد.
من با شناختی که از آقای دکتر زنگانه دارم قطعاً چنین خواهد بود.

۱۴۰۰/۱۰/۲۸

مرکز رسانه دکتر غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا