فرهنگی

با حضور دکتر منتظری؛ اهالی فرهنگ و هنر استان، به بیان دغدغه ها و نیازهایشان در راستای سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان گلستان پرداختند

با حضور غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی فعال در حوزه ی فرهنگی و روسای انجمن ها و تشکل های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی؛ جلسه هم اندیشی و هماهنگی ویژه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان برگزار شد.

غلامرضا منتظری، نماینده‌مردم‌گرگان‌وآق‌قلا، ضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای سفر سه روزه اعضای کمیسیون، گفت: در حد امکان تلاش خواهد شد در حوزه های انتخابیه استان، نشست های موضوعی برپا شود.

وی ضمن اشاره به برخی پیش بینی ها برای بازدید اعضای کمیسیون از ظرفیت های گردشگری و تاریخی استان، افزود: می کوشیم در این سفر تصویری روشن از سیمای فرهنگی استان گلستان را ارائه کنیم.

منتظری همچنین برپایی جلسات ادواری منظم بین دستگاه های اجرایی فرهنگی و انجمن ها و تشکل ها با یکدیگر را پیشنهاد داد و ضروری دانست و گفت: شایسته است برای ارائه به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس؛ کتابچه ای جامع و مشخص از نظرها، انتظارات و پیشنهادهای تقنینی، نظارتی، حمایتی،پیشنهادهای خلاق تهیه شود.

در این نشست، مدیران کل دستگاه های فعال فرهنگی، روسا و مدیران انجمن ها و تشکل های فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی، درباره دغدغه ها، پیشنهادها و اولویت های خود مواردی را عنوان کردند که می توان به مسائلی چون شرط خرید آثار تجسمی در پایان کارهای عمرانی، خوشنویسی در دوران ابتدایی مدارس، نشان لطفی، پوشش اقوام و سفرنامه لباس،اردوگاه آموزشی برای کانون های مساجد، توجه به جامعه ی قرآنی، شبکه خیرین فرهنگ و هنر، تدبیر برای موازی کاری ها، زیر ساخت های کتابخانه ای، قوانین دخانی برای زیر هجده سال، تجدید نظر در برخی از قوانین و اجرای قوانین در حوزه ی رسانه، بازی رایانه ای با محوریت شهر گرگان از جمله مواردی مطروحه در جلسه بود.

در پایان جلسه مقرر شد تا زمان حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان؛ دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، انجمن ها و تشکل ها هر یکشنبه ساعت 17 جلساتی را برگزار کنند.
گفتنی است که سفر اعضای کمیسیون فرهنگی، ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه خواهد بود.

پنج‌شـنبه، ۲۵ فــروردین ماه ۱۴۰۱

رسانه دکتر غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا