اقتصادیبهداشتسیاسیصنعتعلمی و آموزشیفرهنگیکشاورزیمذهبیورزش

فرهنگ؛ شناسنامه عمومی وسند هویت هر کشوری است

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان به ریاست آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، استاندار گلستان و سایر مدعوین در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

دکتر منتظری گفت:
فرهنگ، شناسنامه عمومی، سند هویت و غایت رشد و بالندگی یک کشور است و شورای فرهنگ عمومی یک جایگاه اندیشه ورزی و یک ظرفیت است و تصمیم و اقدام این مجموعه ره آوردهای متعددی برای فرهنگ جامعه دارد.

نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا ادامه داد:
جایگاه ویژه فرهنگ از آنجا روشن می شود که رسول اکرم(ص) نخستین اقدامش را اقدام فرهنگی یعنی بنای مسجد قرار داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:
باید قدر و منزلت خویش را بدانیم، عضویت در این شورا سنگین و سترگ است و تصحيح رفتار و اخلاق جامعه مسئولیت این شورا است.

وی اظهار کرد:
یکی از نشست های مهم در سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان ها، نشست با شورای فرهنگ عمومی بوده که نشان از مهم بودن جایگاه این شورا دارد.

دکتر منتظری در پایان با بیان اینکه حضور دکتر امامی، معان فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نوید سرآغاری جدید و آینده روشن در فرهنگ عمومی است، گفت:
آموزش فرهنگ رسمی و کلاسیک به عهده سازمان هایی چون آموزش و پرورش است و فرهنگ عمومی، سنتی و ملی را ارگان هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به عهده دارند که مهم ترین موضوع در فرهنگ، فرهنگ عمومی است که گوی سبقت را از همگان ربوده است.

شنبه، ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا