اقتصادیصنعت

عزم همگانی برای احیای مهمترین پروژه صنعتی گلستان/ سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در پتروشیمی گلستان

گرگان-ایرنا- نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از مشارکت «هلدینگ خلیج فارس» برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان گفت: تسریع اجرای پروژه بزرگ پتروشیمی، بزرگترین سرمایه‌گذاری صنعتی گلستان است که تاثیر بسیاری بر اقتصاد استان و استان‌های همجوار خواهد داشت.

غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه پتروشیمی توجیه اقتصادی مهمی داشته و به تنهایی برای تحول استان گلستان کافی است و چنانچه این پروژه فعال شود نه تنها استان گلستان بلکه استان‌های همجواری چون مازندران و سمنان را تحت تاثیر برکات اقتصادی خودش قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی در پروژه پتروشیمی با نگاه منفی ورود کرده بودند که منجر به عدم پیشرفت آن تاکنون بوده است به یقین برخی پروژه‌ها بدون آلایندگی نیستند ولی باید با این نگاه استان را از صنعت محروم کنیم؟ در مقابل باید سعی داشته با ورد به صنعت ضریب آلایندگی را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه پروژه پتروشیمی چند اقدام اساسی شکل گرفت، اولین مسأله اصلی حل مشکلات حقوقی آن بود که در سفر قوه قضایی به عنوان دبیر مجمع مفصل با رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صحبت کردیم و ایشان بیان داشته اگر مساله حقوقی آن حل شود دیگر مشکلی نیست؟ به یقین مساله عمومی آن بیشتر همین مساله تاکنون بوده است و ایشان دستورات جامعی برای پیگیری پرونده پتروشیمی ابلاغ کردند و در این مساله سنگ تمام گذاشتند تا گره‌های آن به فضل الهی گشایش شود.

جذب سرمایه‌گذار امین و توانمند برای بازگرداندن اعتماد مردم

منتظری گفت: رفع مشکلات اقتصادی این پروژه مساله دیگری بوده که امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار امین و توانمند اعتماد مردم را دوباره برگردانیم.

وی افزود: در سفر هیات دولت به استان گلستان هم به عنوان حلقه تکمیلی باز شدن مشکلات پتروشیمی یکی از مهمترین مسائلی بود که پیگیری شد و اطلاع دادیم بیش از ۹۰ هزار سهامدار داشته اگر این موضوع حل نشود انتظار نداشته مردم در هیچ پروژه بزرگ استانی سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور مشکلات حقوقی حل شده و به طور ویژه دستور دادند که مسائل اقتصادی پروژه پیگیری شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از دستور رئیس جمهور همه پای کار آمده و «هلدینگ خلیج فارس» هم پس از بررسی‌های تکمیلی پروژه را پذیرفتند و فهرستی از مسائل پتروشیمی بررسی شده که چنانچه مانعی پیش‌رو نبوده ساز و کار عملیاتی شدن را انجام می‌دهند و قرار بوده از پروژه‌های موفق به عنوان الگوی این پروژه استفاده کنند.

منتظری افزود: در قسمت فروش مشکلی نبوده و بازارهای مختلف داخلی و خارجی برای این مهم پیش‌بینی شده است.

مردم استان گلستان از پذیره‌نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ماه ۱۳۸۵ استقبال داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خرید کردند.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر استانی سال ۱۳۸۴ هیات دولت مصوب شده بود و سال ۱۳۸۶ هم عملیات ساخت آن آغاز شد ولی این سال‌ها پیشرفت چندانی نداشت.

این خبر را از طریق لینک زیر مطالعه نمایید:
https://irna.ir/xjKjR9

یکشنبه، ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱

رسانه غلامرضا منتظری
(نماینده‌مردم‌شریف‌گرگان‌و‌آق‌قلا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا