اقتصادی

طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در سال جاری تصویب می‌شود

منتظری:
طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در سال جاری تصویب می‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از بحث و تبادل نظر پیرامون پیش نویس طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط در کمیته اقتصاد فرهنگ خبر داد.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جزئیات بررسی طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی در کمیته اقتصاد فرهنگ، گفت: اقتصاد فرهنگ از نیازهای جدی حوزه فرهنگ است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، مقام معظم رهبری بارها به این مسئله تاکید ویژه‌ای داشتند.

اقتصاد فرهنگ یکی از نیازهای اصلی جامعه فرهنگی و هنری کشور ما است

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود:
اقتصاد فرهنگ یکی از نیازهای اصلی جامعه فرهنگی و هنری کشور ما است که برای دستیابی به این مهم پیش نویس این طرح سال گذشته در کمیسیون فرهنگی با حضور مسئولان دستگاه‌های مرتبط از انجمن‌ها گرفته تا نهادهای بخش خصوصی و دولتی و معاونت ریاست جمهوری جزئیات آن آماده شد.

در سال جاری مقرر شد جزییات این طرح بررسی شود، اولین جلسه آن با دستگاه‍های مختلف طی هفته جاری برگزار شد تا به صورت کلی و جزئی بررسی و برای تصویب به صحن ارجاع داده شود

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با تاکید به تصویب طرح پیش نویس اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی، ادامه داد:
در سال جاری مقرر شد جزییات این طرح بررسی شود، اولین جلسه آن با دستگاه‍های مختلف طی هفته جاری برگزار شد تا به صورت کلی و جزئی بررسی و برای تصویب به صحن ارجاع داده شود.

منتظری در ادامه با اشاره به جزییات طرح اقتصاد فرهنگ و حمایت از صنایع خلاق فرهنگی، اظهار داشت:
موضوعات معیشتی و رفاهی، حمایت‌های دائمی از تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی، برطرف خلاء قوانین، وضع قوانین جدید از مباحث مهم این طرح است، امیدورایم با تبدیل آن به قانون و به مرحله عملیاتی شدن برسد و از جنبه شعاری خارج شود.

وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ یک اقتصاد هویت بنیان است، خاطر نشان کرد: توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی از دیگر موضوعاتی بود که در این طرح مورد رسیدگی قرار گرفته است،به اعتقاد بنده اقتصاد فرهنگ یک اقتصاد هویت بنیان است که با سایر بخش‌های اقتصادی متفاوت است، به هر میزان به این بخش ورود کنیم معرفی هویت فرهنگی ایجاد خواهد شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا