اقتصادی

پیش بینی پذیری قیمت کالاهای اساسی ؛ راهبردی برای تنظیم بازار

منتظری مطرح کرد

پیش بینی پذیری قیمت کالاهای اساسی ؛ راهبردی برای تنظیم بازار

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت:ما باید این دو عامل را در این بخش مد نظر قرار دهیم که تولید محصولات باید برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد و از سویی دیگر هم باید به افزایش قدرت خرید مردم هم توجه داشته باشیم.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از تنظیم بازار کالای اساسی مردم و نقش دستگاه های نظارتی در این بخش، بیان کرد: ما در موضوع تعیین قیمت کالاهای اساسی با وضعیت مطلوب فاصله داریم،زمانی ما در تنظیم بازار کالاهای اساسی به اهدافمان می رسیم که سیستم قیمت گذاری در کشور بر اساس اصل پیش بینی پذیری باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاصل پیش بینی پذیری در قیمت گذاری ها، اعتماد خواهد بود، بیان کرد: همچنین نتیجه اعتماد، افزایش ضریب رضایتمندی است که ما این مسئله را در حال حاضر مشاهده نمی کنیم.

وی با ذکر مثالی بیان کرد: ما در حال حاضر نمی دانیم قیمت مرغ چه خواهد شد! و این به خودی خود یک بی ثباتی است. بنابراین اگر قیمت ها پیش بینی پذیر باشد ولو اینکه این قیمت ها افزایش داشته باشد، یک آرامشی را در بازار حکم فرما خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده ما در زمینه تنظیم بازار باید به سمت پیش بینی پذیری قیمت ها حرکت کنیم. همچنین در هر حوزه ای تولیدی چه حوزه صنعت و چه حوزه تجارت و چه حوزه کشاورزی باید از اصل پیش بینی پذیری تبعیت کنیم تا هم تولیدکننده و هم مصرف کننده با خیال راحت به امور خود بپردازند.

این نماینده مجلس بیان کرد:ما باید این دو عامل را در این بخش مد نظر قرار دهیم که تولید محصولات باید برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد و از سویی دیگر هم باید به افزایش قدرت خرید مردم هم توجه داشته باشیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا